ما عمل لاغری را به روش های مختلفی انجام میدهیم (عمل ساسی معده و اسلیو معده و .) و به طور کلی با دو هدف کاهش حجم معده و کاهش جذب مواد غذایی، سعی میکنیم به لاغر شدن افراد کمک کنیم. علاوه بر درمان چاقی، ما با کمک عمل جراحی، می توانیم تا حد زیادی باعث بهبود بیماری های ناشی از چاقی شویم. دیابت نوع ۲ ، آپنه خواب، فشار خون بالا، استئوآرتریت، دیس لیپیدمی و … باشند

تعریف موفقیت یک عمل، میزان موفقیت عمل لاغری به چه معنا است؟

ما هنوز تعریف دقیقی برای شکست عمل لاغری نداریم. اما اکثر صاحب نظران با رصد کردن نتایج و برخی شراط دیگر نحوه موفقیت و شکست عمل جراحی لاغری را مشخص میکنند. اما این شرایط چه هستند؟ از کجا باید بفهمیم نتیجه عمل ناموفق بوده است؟

۳ شرط زیر میتوانند معیارهایی خوبی برای اعلام عدم موفقیت جراحی لاغری باشد:

· زمانی که بیمار آنچنان که ما انتظار داریم وزن کم نکرده باشد

· اگر دوباره مقدار قابل توجهی از وزن از دست رفته را به دست آورده باشد

· و در آخر اگر بیماری ها یا شرایط ناشی از چاقی همچنان در شخص بهبود یا درمان پیدا نکرده باشند.

چه عواملی باعث شکست نتایج عمل لاغری میشوند؟

به طور دقیق نمیتوان گفت که چه علتی باعث شکست عمل لاغری میشود. زیرا ممکن است چند فاکتور دست در دست هم باعث بروز نتایج ناموفق عمل شود. با این حال برخی از موارد زیر میتوانند باعث عدم موفقیت عمل لاغری در بیماران شود.

· نوع عمل

· وزن قبل از عمل یا شاخص توده بدنی

· صلاحیت جراح

· میزان پیروی از رژیم غذایی بعد از عمل لاغری و حتی رژیم قبل از عمل

· نوع برنامه ورزشی بعد از عمل

موفقیت و عدم موفقیت روش های مختلف جراحی لاغری

میزان موفقیت عمل جراحی بای پس معده

به عمل لاغری بای پس معده ، روکس-ان-وای یا roux-en-y نیز گفته میشود. ما در این عمل هم حجم معده و هم میزان جذب مواد غذایی را کاهش میدهیم. عمل بای پس از مهمترین عمل های لاغری است و حتی اگر بیمارن چاق سوزش سردل داشته باشند ما این جراحی را برای آن ها پیشنهاد میدهیم زیرا در اغلب موارد سوزش سر دل کاهش پیدا میکند.

میزان موفقیت عمل جراحی اسلیو معده

از پرطرفدارترین عمل های جراحی لاغری اسلیو معده است. ما در این کاری به روده نداریم و تنها حجم معده را تا ۷۵ درصد کاهش میدهیم. و میزان جذب مواد غذایی تقریب دست نخورده باقی میماند. اثر بخشی اسلیو تقریبا اندازه بای پس معده است اما به اندازه بای پس پیچیده نیست.

درصد موفقیت با انتخاب جراح لاغری خوب بالا میرود

 

علل و فاکتورهای زیادی ممکن است مسئول شکست یا عدم موفقیت عمل لاغری شود. با این وجود می توان با انتخاب بهترین متخصص جراحی لاغری تا حدودی شانس موفقیت عمل را بالا برد. زیرا اگر جراح لاغری خوبی انتخاب کنید مطمئن خواهید بود که عملتان با موفقیت انجام میشود.


اندام آرا لاغری ,موفقیت ,معده ,جراحی ,شکست ,میزان ,میزان موفقیت ,کاهش میدهیم ,جراح لاغری ,مواد غذایی ,باعث شکست منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سبز پیوراریا میریفیکا musickadeiran.r98.ir فروشگاه هودینگ سهراب میهن دانلود 1 تابلوسازی و تبلیغات