به گزارش وبلاگ پاسدارهاست، پس از  هاست و ثبت دامنه از شرکت معتبری که خدمات هاست و دومین را انجام میدهند، جهت import کردن دیتابیس با حجم بالا در phpmyadmin به مطلب زیر توجه نمایید:
این مشکل ممکن است به دلیل محدود بدون تنظیمات فایل php.ini باشد. phpmyadmin از php.ini استفاده می نماید. شما میتوانید از روش های زیر برای رفع مشکل خود استفاده نمایید.
1.قبل از هرچیز مقدار upload_max_filesize و post_max_size را در php.ini خود بررسی نمایید.

چنانچه که مقادیر آنها کم باشد، شما امکان import کردن و آپلود کردن فایل بیش از مقدار را ندارید. به طور کلی چنانچه که این دو مورد 20 Mb می باشد، شما تا 20 مگابایت می توانید فایل آپلود نمایید. جهت بررسی این مقادیر ابتدا یک فایل php در هاست خود ایجاد نمایید و کد های زیر را به آن اضافه نمایید. در اینجا ما یک فایل به نام phpinfo.php ایجاد نموده ایم. همینطور توجه کنید ممکن است phpinfo(); در سرور شما توسط مدیر سرور مسدود گشته باشد.

<?php

// Show all information, defaults to INFO_ALL
phpinfo();

// Show just the module information.
// phpinfo(8) yields identical results.
phpinfo(INFO_MODULES);

?>
بعد فایل را باز نمایید و این دو مورد را چک بفرمایید.

2.چنانچه که مقدار این دو مورد کمتر از حجم دیتابیس شما است ، لازم می باشد آنها را تغییر دهید. جهت تغییر می توانید از یکی از روش های زیر استفاده نمایید:

روش اول : تغییر تنظیمات در فایل phpmyadmin.conf

چنانچه که نرم افزار های مثل wamp یا xampp استفاده می نمایید ،این امکان برای شما وجود دارد. در هاست اشتراکی امکان ویرایش این فایل وجود ندارد.

چهت مثال برای نرم افزار wamp فایل wamp/alias/phpmyadmin.conf را باز نمایید و کد های زیر را به آن اضافه نمایید.

php_admin_value upload_max_filesize 20M
php_admin_value post_max_size 20M
php_admin_value max_execution_time 360
php_admin_value max_input_time 360

با توجه به نیاز خود مقادیر بالا را تغییر دهید. برای مثال برای حجم 50 مگابایت لازم است حتما هر 2 upload_max_filesize و post_max_size به 50 مگابایت تغییر داده شود. بعد سرویس های wamp خود را Restart کنید.

 روش دوم تغییر مقادیر upload_max_filesize و post_max_size در php.ini

چنانچه که دسترسی به ssh سرور دارید، ابتدا وارد ssh سرور خود شوید و سپس دستور زیر را وارد نمایید:

php --ini
بعد جلوی Loaded Configuration File مسیر فایل php.ini شما نوشته گشته است آن را با دستور nano ویرایش نمایید. جهت مثال مسیر php.ini ما usr/local/lib/php.ini میباشد.

nano /usr/local/lib/php.ini
چنانچه  nano روی سرور شما نصب نیست از دستور زیر برای نصب nano استفاده نمایید:

yum install nano
پس از ویرایش فایل و تغییر فایل را با دکمه های ctrl+x و بعد y ذخیره نمایید  و دستور زیر را اجرا نمایید تا تغییرات شما اعمال گردد.

service httpd restart
نحوه ویرایش فایل php.ini توسط سی پنل (whm) با سطح دسترسی مدیریت

بعد از ورود به به whm از بخش Service Configuration روی PHP Configuration Editor کلیک نمایید. بعد روی Advanced Mode کلیک نمایید و مقادیر مورد نظر را تغییر دهید. بعد از بخش Restart Services روی گزینه (HTTP Server Apache) کلیک نمایید. توجه داشته باشید چنانچه که وب سرور دیگری دارید آن را ری استارت کنید.

نحوه ویرایش فایل php.ini توسط دایرکت ادمین با سطح دسترسی مدیریت (admin level)

بعد از ورود مدیریت دایرکت ادمین در بخش admin tools روی گزینه File Editor کلیک نمایید و فایل php.ini را انتخاب نمایید و آن را ویرایش فرمایید. توجه کنید ممکن است در این بخش چند فایل php.ini وجود داشته باشد. جهت تشخیص فایل اصلی یا از طریق روش phpinfo اقدام نمایید و یا از دستور php –ini در ssh استفاده نمایید.

پس از ویرایش در صفحه اصلی مدیریت دایرکت ادمین از بخش Service Monitor سرویس httpd را ری استارت نمایید. اگر وب سرور دیگری دارید یا fast cgi دارید آنها را ری استارت کنید.

 روش سوم : فایل خود را فشرده آپلود نمایید.

در بعضی سرور ها (بسته به تنظیمات سرور) امکان import و export با فرمت های فشرده مانند gz وجود دارد. در این روش حجم فایل شما بسیار کمتر می گردد.

روش چهارم : Import دیتابیس بدون نیاز به phpmyadmin و با استفاده از کد های php 

منبع


هاست لینوکس - سرور اختصاصی نمایید ,فایل ,سرور ,تغییر ,استفاده ,ویرایش ,استفاده نمایید ,کلیک نمایید ,admin value ,import کردن ,دایرکت ادمین ,مدیریت دایرکت ادمین ,سرور دیگری دارید ,20 منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

امید و محبت در مسیحیت اتحادیه عکاسان فیلمبرداران وچاپ کاشان فروشگاه اینترنتی محلات مارکت shahrvand-de پاکت پستی اهنگ تعمیرگاه تخصصی تویوتا و لکسوس