????چگونه با جوانانمان رفتار کنیم؟ سوال بسیار اساسی و در عین حال مهم و پر معناست.

بعد از سن کودکی بازی و شور ونشاط فصل جوانی در انسان ها شکوفا می شود،فصلی بسیار مهم که  همراه با انگیزش، برنامه ریزی، شناخت از خود و محیط پیرامون اطراف خود است. ????بسیار خوب و بسیار لذت بخش است انسانی که مانند گل در حال تلاش برای شکفتن و رسیدن به مسیر پر تلاتم زندگی است که  بتواند برای یک عمر خود را راضی نگهه دارد. او دائم در حال آزمون و خطاست و از هر تجربه ای استفاد می کند شخصیت های مختلف را الگوی خود قرار می دهد تا بتواند هویتش را آن جور که دوست دارد و با موقعیتش سازگار است بسازد،جوانی دوره ای بسیار حساسی است که نیاز به درک دارد ما پدران و مادران باید بر خود وظیفه بدانیم، علاو بر درک کردن به آن کمک کنیم، سعی کنیم فکر آنها را بخوانیم در بسیاری از مواقع خودمان را با آنها سازگاری بدهیم به آنها این احساس را منتقل کنیم که ما را در کنار خودشان احساس کنند، راه هدایت، موفقیت، مسیر زندگی، تحصیل خوب و مسیر تکامل را با توجه به تجربه و باورهای که داریم به آنها انتقال دهیم آنها را (تشویق کنی) چشمانشان را با انجام واجبات درست وگوش هایشان را با کلام های پسندید واز همه مهم تر ذهنشان را با افعال مثبت و جدیت آنها در زندگی جوری درگیر کنیم که خود را به بهترین شیوه بیابند روانشان احساس آزادی و شادکامی را داشته باشند.

ندانم و توانم کاری ها را از آنها دور کنیم بسیار از ما پدران و مادران نمی توانیم آنها را درک کنیم با گوش نکردن و توجه نکردن به گفتارشان علاوه بر زیان رساندن به خودشان باعث ضعف جامعه ی پیش روی خود خواهد شد جوانی سنی است که برای پسران متفاوت است در پسران جوان ما انحرافات زیادی دیدی می شود که نه نگفتنش را بر خود عیب می دانند و به گونه ای فکر می کنند که باعث شکستن غرورشان می شود (از شما خواهش مندم که آنها را رها نکنید) این دوره از زندگی خیلی حساس است جوانان به دلیل داشتن شور و شوق زیاد به دنبال هر کاری می روند در بسیاری از مواقع شما  پدران مادران وحتی  خواهران و برادران می توانید سدی بر سر راه آنها باشید. دختران نیز همین گونه  بسیار لطیف مهربان و زیبا هستند آنها در این دوره بسیار حساس می شوند  انتظارشان بالا می رود به توجه زیاد تری نیاز داردند پس انها را از یاد نبریم عزت نفسانها را بالا ببریم و با توجه به گفتار هایمان به آنها روحیه ی بدهیم و آنها را از روابط نا مشروع و هنجار ها دور کنیم. آن ها را دوست  بداریم برایشان ارزش و احترام  زیادی داره باشیم و از همه مهم تر آن ها را بپذیریم.

پیامبر (ص)می فرماید :کسی نزد من محبوب تر از جوان توبه کار نیست.

در توبه همیشه باز است اما توفیق توبه همیشه میسر نیست پس آنها را به سوی عمل صالح هدایت کنیم سعی کنیم از آنها در این دوران ارزشمند زندگی روی گردان نباشیم کمتر لج کنیم بیشتر توجه کنیم کار های اشتباهشان را به آرامی و تصدیق های درست به آنها گویا باشیم.

 

 

 

انشاالله همه ی شما پدران و مادران ارجمند در پروردن فرزندانتان موفق و پیروز باشید 

              با تشکر :soma pazhuohi


سوما پژوهی کنیم ,توجه ,مادران ,پدران ,زندگی ,توبه ,توبه همیشه ,رفتار کنیم؟ ,جوانانمان رفتار ,جوانانمان رفتار کنیم؟ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

tehrannaranovin نرم افزار حسابداری شایگان سیستم تابلو چلنیوم چنلساز دستگاه‌ های صنعتی برش لیزری دیجیتال مارکتینگ نوین براق شعر معاصر علی سعیدی بیـنوا دانلود فایلهای مهندسی